על קדחת החלב שמעתם..?

אקלמפסיה, או בשמה הפשוט יותר "קדחת החלב" היא מצב רפואי אשר עשוי להופיע לרוב אחרי המלטה\הנקה, וברוב המקרים, נבחין בה בקרב פרות וכלבות.

מהי למעשה קדחת החלב..? כיצד היא עשויה לפגוע, ואיך היא מסכנת את חיית המחמד שלך? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם.

מי את קדחת החלב..?

כפי שצוין תחילה ,קדחת החלב מופיעה בקרב כלבות ופרות לאחר המלטה ובמהלך הנקה. קדחת החלב הינה חוסר בסידן בגופו של היונק ,כמובן כפי שציינו מדובר במצבים הנוצרים לאחר המלטה והנקה כך שהמין הנקבי בלבד נפגע מכך.

איך זה למעשה קורה…? במהלך ההנקה רוב הסידן של האם מועבר דרך החלב, מה שעשוי ליצור חוסר סידן חמור בקרב האם.

תסמיני קדחת החלב :

בקרב כלבות –  קדחת החלב תופיע בתקופה של בין שבוע לשלושה שבועות לאחר המלטת הגורים..

מה הם התסמינים…?

• אי שקט בקרב חיית המחמד בניגוד להיכרותכם השגרתית עמה כבעליה
  • צליעה , מעידה
  • אם הבחנתם שרגליה של חיית המחמד נוקשות והליכתה נוקשה
  • אם חיית המחמד שלך מתנשפת בצורה מוזרה

תסמינים המעידים על החמרה  במצב:

תשימו לב לסימנים הללו : עוויתות, רעידות חריגות עד לשיתוק המוביל לתרדמת וחלילה עד למקרי מוות.

במקרה ואחד מהתסמינים, או כמה מהם הופיעו – יש לפנות לקבלת טיפול רפואי.

קדחת החלב אצל פרות:

גם במקרה הנ"ל הקדחת מופיעה לאחר המלטה. עם הפרשת בלוטות החלב, הגוף דורש ייצור מוגבר של חלב, הרבה יותר מבדרך כלל, ולכן חשוב שהפרה תקבל סידן על ידי מזון בכמות מספקת על מנת שלא תחלה בקדחת שתביא למעשה לבסוף למותה כברוב המקרים בהם הסידן לא מסופק לפרה במלואו.

במקרים כמו אלה חייב לעלות על זה בזמן ולתת לפרה זריקת סידן גלוקונאט המטפלת בקדחת במהירות ויעילות, ביחס למצב הרגיש והמסוכן של היונק.

טיפול ווטרינרי

בכל מקרה שכזה ראוי לפנות באופן בהול לוטרינר.

במרפאה ווטרינרית אורטופט מטפלים בכל סוגי בעלי החיים , מעניקים מגוון שירותים תחת קורת גג אחת ומשמשים כבית חולים וטרינרי בבאר שבע . נשמח להעניק לחיית המחמד שלך את הטיפול הראוי והמסור ביותר, באמצעות ניסיוננו רב השנים והאמצעים הכי חדשניים ועדכניים בעולם הווטרינרי .

חיפשתם וטרינר בדרום ? נשמח להעניק טיפול 24/7.