ניקוי שיניים לבעלי חיים

קרה לכם שהעירו לכם שהכלב שלכם מסריח? ישנם בעלי חיים רבים אשר סובלים מדלקות חניכיים שגורמות לעיתים לריח רע מהפה.

הדבר דורש טיפול של וטרינר וכדאי לטפל בזה מוקדם מאשר מאוחר בכדי למנוע מבעל החיים את הסבל של איבוד ונפילה של שיניים.
חשוב להבין כי למעשה ישנם גזעים שאף נוטים יותר לבעיה הזו מאשר אחרים (לדוגמא כלבי פיקינז וחתולים פרסיים).

כדאי מאוד לדעת כי ישנו פתרון לפני שאנו מגיעים למצב של נפילת שיניים והוא ניקוי השן על ידי וטרינר.
במהלך הטיפול הוטרינר מסיר את אותו רובד חיידקים אשר גורם לדלקת החניכיים ואשר מכאיב לבעל החיים במהלך האכילה, גורם להם "להסריח" ויכול אף לגרום לנזק
כלל מערכתי במידה והחידדקים הללו יעברו למחזור הדם של בעל החיים.

כיצד לדעת מתי יש לבעל חיים דלקת חניכיים? ואיך היא מתפתחת?

כאשר חיית המחמד שלכם לוקה בדלקת חניכיים היא תפתח ריח רע מהפה ואף תפתח סימפטומים של ירידה במשקל וקושי בלעיסה ובשלבים מאוחרים יותר אף דם בחלל הפה.
צריך להבין כי בתחילה, דלקת החניכיים היא קלה ולאחר מכן תתפתח למשהו חמור יותר כאשר תצטבר אבנית ותחל נסיגת חניכיים וזהו השלב האחרון לפני הסוף המר של איבוד השיניים.

לכן חשוב מאוד להגיע לוטרינר בשלב הראשון או לכל הפחות באופן מיידי ברגע שאתם רואים את הסימפטומים המצוינים על מנת למנוע סבל מיותר מבעל החיים שלכם.
במידה ואובחן והוחלט כי יבוצע ניקוי שן, במרפאה הוטרינרית יבצעו בדיקות דם על מנת ניקוי שן תחת הרדמה כללית.

טיפים בנושא:

1. הטיפ הטוב ביותר שאוכל לתת לכם הוא למנוע מלכתחילה את הבעייה! בצעו בדיקה אחר לחצי שנה עבור חיית המחמד שלכם וודאו כי מצב השיניים שלה תקין!
זהו הייחס הטוב וההוגן ביותר שחיית המחמד שלך יכולה לקבל ממך...

2. צחצחו לחיית המחמד שלכם את השיניים. על אף שזה נשמע מוזר תוכלו למצוא תכשירים ייחודים בדיוק למטרה זו.
תחזוקה נכונה של השיניים תמנע בעיות בהמשך ובכך תעניק לחיית המחמד שלך פה בריא יותר…

3. עשו שימוש בעצמות לניקוי שיניים. תוכלו למצוא בחנויות המספקות ציוד לחיות עצמות העשויות מחומר מיוחד שמטרתו לנקות את השיניים בזמן לאוכלים אותו.
זהו לא הפתרון היעיל ביותר אך בהחלט יכול להועיל בתחזוקה בריאה של השיניים של חיית המחמד שלך.

טיפים נוספים שיישמו את חיית המחמד שלך בריאה יותר >>

ד"ר מיכאל אורשסקי – וטרינר בבאר שבע.
מרפאה וטרינרית באר שבע – אורטו-Pet.