מזיקים שכדאי להכיר בעת גידול חיות מחמד

הכלב שלנו הוא החבר הכי טוב שלנו. כאשר אנחנו מגדלים כלב אנחנו צריכים להתמודד עם אחריות רבה.  גידול וטיפול בכלב כולל האכלה שלו, לקיחה שלו לטיולים וגם דאגה לכל צרכי הבריאות שלו. אחת הבעיות הכי קשות שיכולה להיות לכלבים היא בעיה של טפילים. בארץ יש מזג אוויר חם מאוד ולכן יש הרבה מאוד טפילים המצויים בדשאים ובטבע כמו למשל קרציות ופשפשים. מזהים על הכלב או בסביבתו קרציות או פשפשים? חשוב מאוד להפקיד להעניק לכלב שלנו טיפול רפואי מונע בהקדם מאחר ומדובר בחיות בעל יכולת התרבות מהירה. מלבד בעיית התרבות של חיות אלו חשוב לציין כי הם יכולים להזיק גם לנו במידה מסוימת, פשפשים וקרציות

הטיפול המונע יכול לכלול הרבה מאוד שיטות טיפול שונות, כולל:

  • קולרים מיוחדים
  • טיפות מיוחדות ששמים לכלבים על הפרווה
  • תספורת קצרה ככל הניתן.
  • תרסיסים למיניהם.
  • ריסוס אזור המחייה של חיית המחמד.

נשמח לסייע לכם בבחירת השיטה שתתאים לחיית המחמד שלכם בצורה הטובה ביותר, לעתים הטיפול הטוב ביותר הוא טיפול משולב של מספר שיטות על מנת לתת מענה כוללני שמטרתו לדאוג שגם חיית המחמד וגם סביבת המחיה שלה יהיו נקיים לגמרי ממזיקים על פני טיפול חלקי שיעניק לכם מענה חלקי וכנראה ידרוש ממכם להתמודד מחדש בזמן הלא רחוק.

איזה נזק קרציות יכולות לגרום לכלב?

קרציות יכולות לגרום לכלבים נזק רב. למעשה קרציות יכולות לגרום נזק לא רק לכלבים אלא לכל בעלי החיים כולל בני אדם. כאשר יש קרציה על הגוף היא מוצצת את הדם וגורמת לזיהום קשה שיכול להסתיים במקרים קיצוניים במוות. כלבים יכולים להיות חולים מאוד כאשר יש קרציות על הגוף שלהן ופעמים רבות לא ניתן בכלל לראות את הקרצייה כי היא מסתתרת מתחת הפרווה הארוכה והעבה שלהם. קרציות יכולות להיות מסוכנות במיוחד לגורי כלבים ולכלבים זקנים או כלבים שסובלים מבעיות בריאות אחרות. לקיחת הכלב שלנו למתחם של מרפאה וטרינרית באר שבע יוכל לסייע לנו לטפל בכלב ולמנוע ממנו לחלות או להיות עם קרציות.

למה חשוב גם להקפיד שהכלב שלנו יעבור תלוע?

סכנה נוספת שיכולה להיות לכלבים וגם לעבור לבני אדם היא סכנה של תולעים. כאשר כלבים אוכלים מאכלים שיש בהם אחוז גבוה של סוכר או בגלל סיבות טבעיות אחרות יכולות להופיע להן תולעים במעיים. תולעים אלו יכולות לעבור על ידי מגע או ליקוק לבני אדם והן מסוכנות הן לכלב והן לבני אדם (במיוחד לתינוקות וילדים). הדרך הטובה ביותר למנוע מהכלבים שלנו להיות עם תולעים במעיים היא לקחת אותם לטיפול אצל וטרינר בבאר שבע. הטיפול נגד התולעים נקרא גם תלוע והוא כולל זריקה שהווטרינר נותן לכלב וגם כדורים שאנחנו צריכים לתת באופן עצמאי. טיפול זה יעיל מאוד ויש לחזור עליו כל שלושה חודשים לפחות כי אז הוא הכי יעיל והכי בטוח.

אנו במרפאת אורטו-פט נשמח להעניק לכם ייעוץ אודות טיפולים שונים לכלב שלכם. פנו אלינו עוד היום.

שתפו אחרים

נוספים שיכולים לעניין

מעדיפים שנחזור אליכם? 

השאירו פרטים ותיענו בהקדם. 

דילוג לתוכן