למה אסור לתת לכלבים עצמות?

אירחתם השבת, טרחתם במטבח שעות ארוכות – בישלתם ואפיתם מכל הלב. האורחים נהנו ממיטב המטעמים שהכנתם. נותרו שאריות והרבה עצמות וחבל לכם לזרוק. הרי זה מה שכלבים אוכלים – לא?

נכון, כלבים מתענגים על עצמות, ומסוגלים לכרסם אותן משך זמן ארוך בהנאה רבה, אך כיום אנו יודעים כי אכילת עצמות עשוייה לגרום לסיבוכים קשים ואף למוות.

 

רגע לפני שתתנו לבעל החיים שלכם ארוחה דשנת עצמות – עיצרו וקיראו.

 

הכלב לעס עצם חזקה? העצם עלולה לגרום לשבירת שיניים, דבר שמחייב טיפול דנטלי כואב ויקר.

בזמן לעיסת ושבירת העצמות בפה, העצמות עשויות לגרום לחתכים בחניכיים, בחלל הפה ובלשון וכתוצאה מכך, לדימום בלתי נשלט שמחייב טיפול חירום במרפאה וטרינרית.

במהלך בליעת העצם, עלולה העצם לשרוט את הושט לאורכו, ובמהלך מתן צואה, לשרוט את המעי ואת פי הטבעת. שריטות אלה כואבות מאוד ולא פעם מלוות בדימום מסיבי המחייב טיפול דחוף.

העצמות עלולות להילכד בחלל הפה במקרה הטוב, בושט ובקיבה במקרים חמורים יותר, בדרך שמחייבת פרוצדורה  אנדוסקופית והוצאת הגופים הזרים תחת הרדמה מלאה.

היה ועצם נותרה בקיבה, עלולות להתפתח חסימות בקיבה או במורד המעי, עצירויות קשות, כאבים עזים ואף סכנת חיים של ממש. במקרה בו קיים חשד כי קיימת חסימה הנגרמת כתוצאה משאריות של עצמו, – יש לפנות למרפאה הוטרינרית בדחיפות להמשך טיפול.

הקיבה נוקבה? משמעות הדבר שתוכן הקיבה זולג, ובכך מתפשטים חיידקים, נוזלי קיבה ושאריות מזון לכל חלל הבטן. מצב רפואי זה מכונה פריטוניטיס – או בשמו העברי, דלקת קרום הצפק. זהו מצב רפואי חמור המהווה סכנת חיים מיידית ויש לבצע ניתוח חירום.

במקרה של שאיפת חלקי עצמות, קיימת סכנה ממשית לחיי הכלב, משום שנוצרת חסימה של דרכי הנשימה – מובן שמצב חירום זה מחייב ביקור מיידי במרפאה וטרינרית ולעיתים אף התערבות כירורגית תחת הרדמה מלאה.

 

אז במה כן להאכיל את הכלב?

למורת רוחו של הכלב מלא הכמיהה לעצמות, עתה כשהשכלנו בנושא, אנו נתייעץ בוטרינר אודות מזון מתועש מומלץ. מזונות מתועשים עבור כלבים מכילים את כל הרכיבים להם כלבנו זקוק.

לעיתים, ניתן לפנק את הכלב בחטיף המיועד לכלבים.

 

 

שתפו אחרים

נוספים שיכולים לעניין

מעדיפים שנחזור אליכם? 

השאירו פרטים ותיענו בהקדם. 

דילוג לתוכן