טיפול נכון בציפורניים של כלבים

איך לשמור על ציפורניים בריאות אצל הכלב שלך?

מאחר וכלבים לא מצוידים בזוג נעליים ששומרות על רגליהם הם הרבה יותר חשופים לסכנות כמו חיידקים שונים ובקטריות הנמצאים בחול עליו הם דורכים. במצב בו יש לכלב שלך איזהשהוא שבר בציפורן, היא נהיית הרבה יותר חשופה לאותן מחלות ולכן הכלב בסוג מסוים שלסיכון. חשוב לציין כי במצב הטבעי הכלב אמור לשייף את הציפורניים לבד במהלך החיכוך שנוצר בין הציפורניים לבין משטח קשה, אך אם אין לו משטח קשה כדרך קבע לא יהיה מה שישייף את הציפורניים וימנע מהם לצמוח יתר על המידה.

אז מה כדאי לעשות?

השיטההטובה להימנע ממצב כזה היא מניעה. ברוב המקרים הבעלים של הכלב לא ממש שמים לבלאורך הציפורניים שלו ולכן הן נהיות ארוכות ולכן קל להן יותר להישבר ולפתוח אתאותו פתח למזיקים. לכן, חשוב מאוד לדאוג לגזור לכלב את הציפורניים לעיתים קרובותעל מנת למנוע זאת.

עלמנת לדאוג שהציפורניים של הכלב יהיו באורך הנכון עומדות לרשותכם שתי אפשרויותעיקריות: לתת לספר או לווטרינר שלך לעשות זאת עבורך, לעשות זאת בעצמך. נקודה שאתם חייבים לדעת בעניין זה שיש להיעזר בגוזז מיוחד שמיועד לכלבים ולא במספריים רגילות. הציפורן ממש צמודה לגבול הבשר של הכלב ובקלות אפשר לפגוע בו ולפצוע את הכלב. הטיפהטוב ביותר הוא שלפני שאתם עושים זאת בעצמכם קפצו לווטרינר שלכם ובקשו ממנו שידריךאתכם כיצד מבצעים זאת בצורה הנכונה! בפעם הראשונה שאתם מבצעים זאת בעצמכם, עזו זאתלאט ובזהירות כדי שבפעם הבאה כבר תדעו לבצע זאת מבלי לפגוע בכלב…

תחזוקה מונעת

כדי לשמור על ציפורני הכלב בריאות לאורך זמן חשוב שתאמצו הרגל שבו תבדקו אחת לשבועיים מה המצב של הציפורניים, מה האורך שלהן ושהם לא פגועות… זכרו שהכלב שלכם לא יכול לעשות זאתבעצמו, לכן אל תשכחו אותו והעניקו לו את הטוב ביותר.

על ד"ר מיכאל אושמירסקי >>

שתפו אחרים

נוספים שיכולים לעניין

מעדיפים שנחזור אליכם? 

השאירו פרטים ותיענו בהקדם. 

דילוג לתוכן