חיות מחמד בעונת החורף

החורף כבר כאן בשיא עוצמתו! הקור חודר לעצמות, הגשם יורד ללא הרף. שלפנו מהארון את המעילים והמטריות, דאגנו להכין לנו כוס שוקו חם ולהתכרבל בשמיכה נעימה.

ומה עם בעל החיים שלנו?

חשוב לזכור שעלינו להכין גם את חיות המחמד שלנו לימים הקרים, כמו שאנו דואגים לבני ביתנו. כיצד נעשה זאת? קראו את המאמר הבא:

נקודות שחשוב לזכור בעניין חיות מחמד בחורף

לבוש:

רכשתם לעצמכם סוודרים צמריריים ומעילים מחממים?

מדוע שלא תרכשו פריט לבוש מחמם גם עבור בעל החיים שלכם?

תתפלאו או לא, לחלק מבעלי החיים ישנם פרטי לבוש מחממים המותאמים במיוחד למבנה גופם וצרכיהם – אז מעבר לעובדה שחיית המחמד שלכם תיראה הכי שיקית בשכונה, יהיה לה חמים ונעים.

וודאו כי רכשתם פריט לבוש עמיד בפני רוחות וגשמים, להגנה מלאה על גופו הקטן של בעל החיים שלכם.


משטח חמים:

אוהבים לשהות במזגן? צופים בטלוויזיה רק עם שמיכת פליז חמימה?

ומה עם חיית המחמד שלכם? האם לה יש מקום חמים לשהות בו?

חשוב לדאוג שיהיו מקומות נעימים לשהות בהם כשאתם אינכם והמיזוג אינו דולק. וודאו כי קיימים משטחים עליהם יהיה לחיית המחמד שלכם נוח לשהות – שמיכה או שטיח – כך שגופם לא יהיה במגע ישיר עם הרצפה הקרה.

 

מלונה מאובזרת ומוגנת מפגעי מזג האוויר:

אם חיית המחמד שלכם אינה שוהה בבית, אלא בחצר, אנא וודאו כי מלונתו מוגנת מפני הגשמים ומפני רוחות. יש למקם את המלונה במיקום מוגן ככל האפשר מפגעי מזג האוויר הקר. יש לאבזר את המלונה בשמיכה עבה ומחממת ולרפד את תחתית המלונה היטב. יש לוודא כי השמיכות לא נרטבו, ולהחליפן במידת הצורך.

תחלואות ואלרגיות בעונת החורף:

שימו לב! הגיע החורף? יחד איתו מגיעות גם תחלואות ואלרגיות הנגרמות כתוצאה משינויי מזג האוויר.

לאלרגיות שעשויות לצוץ עם העונה המתחלפת, ובמקרים של חולי וצורך לפנות לווטרינר באזור מגוריכם  – אנו כאן עבורכם ונכונים להעניק מענה לכל פנייה ושאלה.

 

מזיקים:

אל תשכחו כי מזיקים אינם נעלמים נוכח מזג האוויר הקר. אומנם לא ניתקל באותה כמות ותדירות של מזיקים בעונת החורף כפי שאנו רגילים לראות בעונת הקיץ, אך אין הדבר אומר כי הבעיה לא קיימת גם בחורף. יש להקפיד לעשות שימוש בשמפואים וקולר יעודים לדחיית מזיקים.

עשיית צרכים:

באופן טבעי, כשגשום וקר בחוץ, אנו לא מרבים לצאת לטיולים רגליים. בשל הפחתת הטיולים בעקבות האקלים הקר, ייתכן כי לבעל החיים שלכם תהיה "תקלה" בבית. שימו לב כי אתם מספקים לבעל החיים שלכם חלופה הולמת לעשיית צרכיו וחנכו אותו לעשות את צרכיו רק במקומות שהוקצו לכך.

 

חוסר אנרגיה ותיאבון מוגבר:

אין לכם חשק לעשות שום דבר חוץ מלרבוץ מול הטלוויזיה ולזלול? כפי שאנו חסרי אנרגיה ובעלי תיאבון מוגבר  בעונת החורף, כך גם בעל החיים שלנו. הירידה בפעילות הגופנית, לצד האכילה המרובה יכולות לגרום לעלייה במשקל.  מומלץ לעקוב אחר תזונתו של בעל החיים ולהתייעץ עם הוטרינר המטפל אודות תזונה וכמויות מומלצות לעונת החורף.

מומלץ לנצל ימים יפים ונעימים להמרצת הדם והוצאת אנרגיה – צאו לטיול בשבת חמימה וקחו איתכם את חיית המחמד שלכם.

 

ברקים ורעמים – חרדה עבור בעל החיים:

החזאי הודיע כי הלילה ייתכנו סופות מלוות ברעמים וברקים? תכינו את עצמכם למצב שבעל החיים שלכם ייכנס לחרדה נוכח הרעשים החזקים. כיצד תסייעו לו להתגבר על הפחד? בעת הסופה יש ללטף את בעל החיים, לדבר אליו ולהרגיע אותו.

כאבי פרקים:

סובלים מכאבי פרקים? אתם בוודאי יודעים שהכאב מחמיר בעת עונת החורף. גם בעלי חיים, בעיקר בגיל מבוגר, עלולים לסבול מכאבי פרקים. במידה ובעל החיים שלכם סובל מכאבים, פנו לוטרינר המטפל, על מנת שימליץ לכם על פתרונות להקלת הכאב.

ניתן להלביש על אזור המפרקים גרב / חולצה לחימום המפרק, דבר המקל על כאבי פרקים.

 

המשך חורף חמים, צוות אורטו – פט

שתפו אחרים

נוספים שיכולים לעניין

מעדיפים שנחזור אליכם? 

השאירו פרטים ותיענו בהקדם. 

דילוג לתוכן