הקשר בין עיקור לדלקת הרחם

כל וטרינר יגיד לכם כי כדאי לעקר את הכלבה וזאת למענה – אז נכון, קשה למצוא בית לגורים ובסופו של דבר הם הופכים להיות כלבי רחוב ומגיעים לכלביות ואף חמור מכך – מומתים. אבל בנוסף לכל – לא פחות חשוב ועל זה מאמר זה מדבר – דלקת רחם מסוכנת מאוד לכלבה. אנשים רבים לא יודעים מה זה אומר, איך הכלבה נדבקת בזה ואיך אפשר למנוע את הדלקת…

מה זה אומר דלקת הרחם?

כמובן, חשוב מאוד לאתר את דלקת הרחם בשלב מוקדם על מנת שנוכל לבצע פעילות על מנת להציל את חיי הכלבה. בכל מחזור יחום הכלבה מפרישה הורמונים אשר גורמים להפרשות מבלוטות הרחם – כמובן, כמו בכל דבר – ככל שהכלבה עברה יותר מחזורי יחום הסיכויים לחלות בדלקת הרחם יעלה. כמובן, ישנם מקרים בהם הכלבה נדבקת מגורם חיידקי כלשהו אך לרוב זה קורה בגלל מה שתיארנו כאן למעלה. חשוב להבין כי בזמן היחום וכאשר כמות ההורמון עולה תגובת המערכת החיסונית תהיה איטית יותר ומלבד דלקת הרחם ה"רגילה" עולה הסיכוי ללקות גם בדלקת חיידקית.

מה הסימפטומים של דלקת הרחם?

תוכלו להבחין בחוסר רצון של הכלבה לאכול, שלשולים והקאות. עם זאת ולמרות הסימפוטמים הללו – היא תהיה צמאה אף יותר מברגיל. לפעמים ניתן להבחין גם בהפרשות מאיבר המין של הכלבה זה הינו סוג הדלקת ה"קלה" יותר וזאת מכיוון שההפרשות יוצאות ולא נשארות בתוך גוף הכלבה בניגוד למצב בו הרחם מכווץ וכל הנוזלים נותרים בפנים – מה שכמובן מסכן את בריאות הכלבה.

מיידית ועם החשד הראשון לדלקת הרחם יש לפנות אל וטרינר בדרום וקרוב לבית – אותו וטרינר יבדוק את כל ההיסטוריה הרפואית של הכלבה, יבצע לה בדיקות רנטגן ואולטראסטונד וזאת על מנת לאבחן באופן ודאי שיש דברים בגו וכי הכלבה חולה בדלקת הרחם.

אז איך מטפלים בכלבה עם דלקת הרחם ואיך אפשר להימנע מזה? – המלצות בית חולים וטרינרי בבאר שבע?

הטיפול הוא טיפול ניתוחי וזאת על מנת להסיר את הרחם והשחלות אשר מייצרות את ההורמונים הגורמים למחלה – כמו כל ניתוח הוא יכול לסכן חיים (לדוגמא יצירת קרע ברחם, ספסיס וסיבוכים רבים אחרים) וזאת אך ורק במידה המצב הבריאותי של הכלבה מאפשר את זה.

כמובן, במקום לגלות את זה מאוחר מדי ולהסתכן בלאבד את חברתכם הטובה ביותר מומלץ פשוט מאוד – לעקר אותה לטובתה האישית – אמנם מדובר באותו ניתוח אשר מבוצע במקרה של דלקת הרחם אך מכיוון שהניתוח מבוצע בגיל צעיר, הניתוח עובר בקלות יחסית בהשוואה למצב המתואר למעלה.

לדעת יותר בנושא סירוס ועיקור?