הכלב מפריע לי בזמן הארוחה

בעיה נפוצה בקרב רבים שמגדלים כלב בתוך הבית הוא בעיית חינוך שקשורה להרגלים של הכלב בזמן האוכל. כלבים רבים ממש מפריעים לסועדים בזמן האוכל ולא נותנים להם לאכול בשקט.

איך מתמודדים עם הבעיה?

ובכן, השיטה הטובה ביותר היא פשוט למנוע אותה מלכתחילה. לרוב בעיות התנהגות אלו נובעות מההתנהלות שלך מול הכלב מאז שהוא גור. כלב היא חייה ללא גבולות, זהו התפקיד של הבעלים ליצור גבולות ברורים אצל הכלב לגבי מה מותר ומה אסור… על מנת למנוע בעיה זו, למדו את הגור מאז שהוא קטן שברגע שיושבים על שולחן האוכל, הוא לא מפריע.

כיצד לשיים זאת בפועל? במקרים רבים נוהגים לתת לכלב אוכל בזמן שבני המשפחה עדיין אוכלים, הכלב מבין מזה שבזמן שיש אוכל בשולחן יש לו יותר סיכוי לקבל משהו "על הדרך"… ההמלצה שלנו  היא גם להימנע מלתת לכלב את השאריות בסיום האוכל, כך אינו יכול להיות רגוע מאחר והוא יודע שמתי שכולם יושבים בשולחן, יש שלב שגם הוא מקבל משהו.
על מנת לחנך את הכלב כמו שצריך שלא מפריעים בזמן האוכל, חשוב לערב את כל בני המשפחה ולהקפיד שכולם משתפים פעולה בדבר ולא נותנים לו בשום אופן שום דבר בזמן הארוחה ובסיומה.
הדרך הטובה ביותר היא פשוט להתעלם ממנו לחלוטין בזמן האוכל, כך לא יהיה לא שום גירוי או עניין להפריע בזמן האוכל… הוא פשוט יידע כי אף פעם הוא לא מקבל אוכל בזמן הארוחה.

הכלב בכל זאת מפריע!

אם מדובר בכלב עקשן שהתעלמות במצד הסועדים זה פשוט לא מספיק, הרחיקו אותו לגמרי בזמן האוכל בכל פעם שהוא מתחיל להפריע. הוציאו אותו לגינה, או שפשוט הכניסו אותו לאחד החדרים ואל תתנו לו לצאת עד שהשולחן פונה. נכון, הוא אולי יהיה לו לא נוח לכמה דקות אך כל תהליך לימוד חדש דורש אי נוחות… אלא החיים!  התמידו עם פעולה זו מספר פעמים והוא יבין כי לא כדאי לו להפריע בזמן האוכל.

*טיפ חשוב בנושא תזונה…

אם לרגע נשים בצד את עניין בעיות ההתנהגות בזמן הארוחה, לתת לכלב שלכם אוכל מבושל ושאריות מזון זו לא פעולה שבריאה עבורו… גם אם נראה כי הוא ממש אוהב את זה, הגוף שלו לא בנוי לאוכל כזה כמונו. מומלץ להקפיד להאכיל את הכלב רק במזון כלבים, מומלץ איכותי. במזון המיועד לכלבים יש את כל הערכים התזונתיים שהכלב צריך בהתאם לסוג ולגודל שלו.

מאחלים תהליך חינוך קל ומהיר…

שתפו אחרים

נוספים שיכולים לעניין

מעדיפים שנחזור אליכם? 

השאירו פרטים ותיענו בהקדם. 

דילוג לתוכן