שבב אלקטרוני לכלב שלך

לפני שנדבר על היתרונות של השימוש בשבב אלקטרוני אולי כדאי קודם לחדד את הנושא מה זה למעשה שבב אלקטוני. אם כך, שבב אלקטוני הוא שבב קטן מאוד (טיפה יותר גדול מגרגיר אורז) אשר מכיל בתוכו טכנולוגיה של הזנת מידע ממש כמו שיש בסופר מרקט.
השבב מכיל ברקוד אשר מעלה את המידע שמוגדר מראש לפני הכנסת השבב. זו למעשה אחת השיטות היעילות ביותר לקבל מידע אודות כלב שנמצא ברחוב… כך ניתן לדעת אם הוא שייך למישהו ולהחזיר אותו לבעליו החוקיים!

מה כדאי לדעת בנושא שבב אלקטרוני?

1. ראשית, החוק מחייב כל כלב מגיל 3 להיות עם שבב אלקטרוני כך שלא מדובר באופציה מצד המגדל. חשוב לציין כי החוב מתייחס רק לכלבים ולא לחיות מחמד אחרות…
טיפ שלי? אין צורך לחכות על לגיל שלוש, שבב אינו מזיק לכלב ומעניק ערך גדול לכל מי שרוצה לשמור על הכלב שלו בצורה הטובה ביותר שניתן… הסיכוי גבוה בהרבה לקבל בחזרה כלב שאבד אם היה מותקן השבב האלקטרוני.

2. בכל מרפאה וטרינרית בה ניתן לבצע בדיקה של השבב ניתן למצוא מכשיר מיוחד אשר סורק את השבב ומוציא את המידע אל המחשב.

3. על מנת לבצע מעקב יעיל ניתנה הנחייה בין לאומית לכל מי שעוסק עם הכנסת שבבים כי יש להכניס את השבב למקום מוגדר מראש (העורף של הכלב) כך שתהליך הזיהוי יהיה מהיר ולא יהיה צורך לחפש היכן השבב ואם בכלל יש…

4. הכנסת השבב היא תהליך מהיר מאוד ואורך בסך הכול מספר שניות. ההחדרה מתבצעת עם סוג של מזרק מיוחד למטרה זו.

 

לסיכום, שבב אלקטרוני הוא דבר יעיל ביותר ויכול לתת לך ערך עצום בשעת הצורך. אם עדיין אין לחיית המחמד שלך שבב כזה, קבעו פגישה  עם הווטרינר בזמן הקרוב ודאגו להתקין אחד.
זכרו, זה בסופו של דבר לטובת חיית המחמד שלכם…

 

ד"ר מיכאל אושמירסקי – אורטו-Pet
מרפאה וטרינרית בבאר שבע

שתפו אחרים

נוספים שיכולים לעניין

מעדיפים שנחזור אליכם? 

השאירו פרטים ותיענו בהקדם. 

דילוג לתוכן