על קדחת החלב שמעתם..?

אקלמפסיה או בשמה הפשוט יותר קדחת החלב זהו מצב העשוי להופיע לרוב אחרי המלטה\הנקה וברוב המקרים .נראה את זה בקרב פרות וכלבות.

מה היא למעשה קדחת החלב..? במה בדיוק היא עשויה לפגוע ואיך היא מסכנת את בעל החיים שלך? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם.

מי את קדחת החלב..?

כפי שצוין תחילה קדחת החלב מופיעה בקרב כלבים ופרות לאחר המלטה ובמהלך הנקה. קדחת החלב הנה חוסר בסידן בגופו של היונק כמובן כפי שציינו מדובר במצבים הנוצרים לאחר המלטה והנקה כך שהמין הנקבי בלבד נפגע מכך.

איך זה למעשה קורה…? במהלך ההנקה רוב הסידן של האם מועבר דרך החלב מה שעשוי ליצור חוסר סידן חמור בקרב האם.

תסמיני קדחת החלב :

ציינו את בעלי החיים הבאים : פרות וכלבים כאלו שהמחלה נפוצה ביותר בקרבם.

בואו נפרט קצת יותר..כדי להכיר את בתסמינים היטב כך שנוכל להימנע ממצב המסכן את בעל החיים ולהבהילו במהרה למרפאה ווטרינרית ( ראה וטרינר בדרום ).

בקרב כלבים-  קדחת החלב תופיע בתקופה של בין שבוע לשלושה שבועות שלאחר המלטת הגורים..

מה הם התסמינים…?

• אי שקט בקרב חיית המחמד בניגוד להיכרותכם השגרתית עמה כבעליה
      • צליעה , מעידה
      • אם הבחנתם שרגליה של חיית המחמד נוקשות והליכתה נוקשה
      • אם חיית המחמד מתנשפת בצורה מוזרה
      • אם חיית המחמד שלך מתנשפת בצורה מוזרה

תסמינים המעידים על החמרה  במצב:

תשימו לב לסימנים הללו : עוויתות, רעידות חריגות עד לשיתוק המוביל לתרדמת וחלילה עד למקרי מוות.

קדחת החלב אצל פרות:

גם במקרה הנ"ל הקדחת מופיעה לאחר המלטה. עם הפרשת בלוטות החלב הגוף דורש ייצור מוגבר של חלב הרבה יותר מבדרך כלל ולכן חשוב שהפרה תקבל סידן על ידי מזון בכמות מספקת על מנת שלא תחלה בקדחת שתביא למעשה לבסוף למותה כברוב המקרים בהם הסידן לא מסופק לפרה במלואו.

במקרים כמו אלה חייב לעלות על זה בזמן ולתת לפרה זריקת סידן גלוקונאט המטפלת בקדחת במהירות ויעילות ביחס למצב הרגיש והמסוכן של היונק.

טיפול ווטרינרי

בכל מקרה שכזה ראוי לפנות באופן בהול לוטרינר.

אנו מרפאה ווטרינרית אורטופט מטפלים בכל סוגי בעלי החיים , מעניקים מגוון שירותים תחת קורת גג אחת ומשמשים כבית חולים וטרינרי בבאר שבע . נשמח להעניק לחיית המחמד שלך את הטיפול הראוי והמסור ביותר באמצעות ניסיוננו רב השנים והאמצעים הכי חדשניים ועדכניים בעולם הווטרינרי .

חיפשתם וטרינר בדרום ? נשמח להעניק טיפול 24/7.

השאירו תגובה