מזונות רעילים לכלבים

"הכלב שלי? הוא אוכל הכל… עוד רגע הוא טורף את הרצועה שלו"…

כך העיד משה על כלבו הנאמן, והוסיף כי הוא נותן לו לאכול מכל הבא ליד.

"מה שאני אוכל, הוא אוכל" סיכם את תזונתו.

מה שמשה לא יודע הוא שמזונות רבים ממזונותינו בני האדם, רעילים לכלבים ועלולים אף להביא למותם.

 

אין לנו ספק שכוונותיכם טובות, אך אל תתפתו לתת לכלב שלכם לחלוק איתכם את המקרר.

לפניכם רשימה מורחבת של מזונות שמצויים בכל בית ועלולים להציב את חיי הכלב שלכם בסכנה!

 

חלב ומוצריו:

הדעה הרווחת היא שחיות ממשפחת היונקים יכולות לצרוך חלב פרה ומוצרי חלב. אז זהו, שלא. חלב הפרה והגבינות שאנו צורכים עלולים לגרום לשילשולים, בעיות במערכת העיכול ואלרגיות המתבטאות בגרד בעור.

 

בשר, עוף ודגים נאים:

הרי הכלב הוא טורף, נכון? וטורפים אוכלים בשר נא. אז מה הבעיה? שבבשר נא ובדגים עלולים להימצא חיידקים קטלניים. יש להקפיד לבשל את הבשר והדגים טרם הגשתם לכלב. יש להקפיד להוציא את השומן ואת עצמות הבשר, העוף והדגים אשר עלולות לגרום לפציעות קשות ואף קטלניות.

 

עצמות ושומן:

אכילת שומן בכמויות גדולות אינה מומלצת – לא לבני אדם ולא לכלבים, היות והדבר מגביר את הסיכויים לדלקת בלבלב. עצמות עלולות לגרום לשבירת שיניים, חנק, עצירויות, חסימת מעיים ופציעות בחלל הפה, הושט, הקיבה והמעי – דבר שתוצאותיו עלולות להיות קטלניות.

 

בצל ושום:

בצל שום ידועים בקרב בני האדם כמאכלים בעלי סגולה רפואית אנטי דלקתית. בעוד הדבר נכון כלפי בני אדם, אין הדבר נכון כלפי כלבים. רכיבי הבצל והשום עלולים לגרום להרס כדוריות הדם האדומות. מדובר בשום ובצל בכל צורה – מטוגנים, אפויים, חיים או מבושלים. כתוצאה מהרס כדוריות הדם האדומות תיווצר אנמיה קשה, דבר שעשוי להוביל להרעלה שתתבטא בהקאות, אפטיות, קוצר נשימה, חולשה קיצונית וחוסר תיאבון. במקרים קשים אכילת שום ובצל עלולה להוביל למוות.

 

גלעיני פירות:

בגלעיני פירות קיים רעלן מסוג ציאניד, אשר עלול לגרום לדלקת מעיים, חסימת מעיים ואף מוות. אנו לא אוכלים גלעיני שזיפים, אפרסקים, משמשים וכדומה, אז מדוע שניתן זאת לכלב שלנו?

 

שוקולד:

טעים, מנחם מעדן אמיתי! תגידו מה שתגידו על שוקולד – כשזה מגיע לכלב שלכם חל איסור מוחלט. בשוקולד, על כל סוגיו, קיים תאוברומין. אז מה? אתם שואלים את עצמכם. חומר זה רעיל במיוחד לכלבים. אכילת שוקולד, אפילו בכמות קטנה, עלולה לגרום לשילשולים, הקאות, רעד, חום, פרכוסים ואף מוות.

 

קפאין:

לא יכולים להעביר את היום בלעדיו? גם אנחנו לא. אך אין זו סיבה לתת קפאין לכלב. קפאין קטלני במיוחד עבור כלבים. הקפאין גורם בכלבים להרעלה שבאה לידי ביטוי בדופק מואץ, רעד, עיוותים, חוסר נשימה ודימומים. אין להרעלה זו תרופה! קפאין קיים בקפה, שוקולד, משקאות אנרגיה, קולה ותרופות – לתשומת ליבכם.

 

אלכוהול:

בני האדם נהנים ממנו, מדוע לא כלבים? ככל שהכלב קטן יותר, השפעת האלכוהול קשה יותר. האלכוהול יגרום לכלב הקאות, שילשולים, דופק מואץ, קשיי נשימה ואף מוות – זאת משום שהאלכוהול מדכא את מערכת העצבים המרכזית.

 

ענבים וצימוקים:

אפילו בכמות קטנה, הפרי הזעיר הזה יכול לגרום נזק גדול ואף להוביל למוות בכלבים. כלב שאכל ענב או צימוק עלול לסבול מכשל  כלייתי, חולשה קיצונית ואפטיות.

 

אגוזים ושקדים:

בריא וגם טעים, לכם… לא לכלב שלכם. מלבד סכנת החנק, קליפותיהם של השקדים והאגוזים מכילות חומרים רעילים המעמידים את חיי הכלב שלכם בסכנה.

 

ביצים טריות:

אכילת ביצים טריות אינה מומלצת – לא לבני אדם ולא לכלבים. בביצים טריות עלולים להימצא חיידקי אי – קולי וסלמונלה, שבאכילתם יגרמו למחלת מעיים שתתבטא בשילשולים, הקאות, חוסר תיאבון וחולשה.

 

מוצרי אפייה:

הארון שופע קמחים, אבקות אפייה, סודה לשתייה ותבלינים שונים – כל אלו רעילים מאוד לכלבכם ויש למנוע ממנו גישה אליהם.

 

בצק שמרים לא אפוי:

מכירים את זה שאתם מתפיחים את הבצק לפני אפייה? הבצק מתרומם ומכפיל את גודלו. אז זה בדיוק מה שמתרחש בקיבתו של כלב שאכל בצק שמרים לא אפוי. הבצק תופח בקיבתו, לוחץ ומכאיב, ועל הדרך גם מפריש אלכוהול – סכנה כאמור.

 

אבוקדו:

אין על אבוקדו! בריא, מזין וטעים. אך בעוד השפעתו על בני אדם כה חיובית, האבוקדו יכול לגרום לכלבים נזקים חמורים. באבוקדו קיים חומר בשם פרסין, חומר זה רעיל לכלבים. אכילת אבוקדו (כולל גלעינו וקליפתו) עלול לגרום להקאות, שילשולים, חוסר תיאבון ואף הרעלה כשמדובר בכמויות גדולות.

 

מלח:

צריכה מוגברת של מלח אינה מומלצת בכלבים, בדיוק כמו בבני אדם. צריכת מלחים מופרזת גורמת לרמה עודפת של נתרן, שתבוא לידי ביטוי בהקאות, שילשולים, רעד, חום, פירכוסים ואף מוות. מלח מצוי במזונות רבים, במיוחד חטיפים מלוחים – אנא, הימנעו מלתת מאכלים אלה לכלבכם.

 

משקאות ומאכלים מתוקים:

כמו בבני אדם, גם בכלבים עלולה להתפתח השמנת יתר ואף סכרת. ייתרה מכך, במאכלים ובמשקאות רבים נעשה שימוש בממתיקים מלאכותיים בשם קסיליטול, המהווים סכנת חיים לכלבים. הקסיליטול עלול לגרום לצניחת רמת הסוכר בדם, ובכך לכשל בכבד, שיתבטא בהקאות, עייפות ואף פירכוסים ועיוותים.

 

אוקיי, אחרי שאמרנו אילו מזונות לא לתת לכלב, מה כן מומלץ לתת לכלבנו לאכול?

אוכל מתועש מכיל את כל הרכיבים להם כלבכם זקוק. יש להתייעץ עם הוטרינר אודות סוג המזון והכמות המומלצת.

אם כלבכם אכל אחד מהמזונות שצויינו לעיל, יש ליצור קשר עם הוטרינר המטפל בסמוך למועד האכילה, טרם המזון מגיע לקיבה – פעולה זו עשוייה להציל את חייו!

 

על בחירת מזון נכון לכלב >>

שתפו אחרים

נוספים שיכולים לעניין

מעדיפים שנחזור אליכם? 

השאירו פרטים ותיענו בהקדם. 

דילוג לתוכן