למה חשוב שחיית המחמד שלך תשתה הרבה?!

כשם שחשוב לגוף שלנו שתייה מרובה של מים כך גם שמדובר בחיית המחמד היקרה שלנו, למים תפקוד חשוב בתפקוד ובחיוניות הכללי של חיית המחמד ומסייעים בדרכים רבות. למעשה, איבוד מהותי של מים בגוף יכול לפגוע ואפילו לסכן את החיים של חיית המחמד…
המים עוזרים לעיכוב טוב יותר של מזון, הם מסייעים לגוף בספיגת החומרים המזינים שיש במזון ומשפרת את היציאות ואת סילוק החומרים הרעילים של הגוף באופן שוטף.

חיית המחמד שלך לא שותה מספיק?

במקרה בו הבחנתם כי חיית המחמד יש באפשרותם לבצע פעולות שמטרתם לעודד אותה לשתות יותר. האתגר עם חיות מחמד הוא שלא ניתן להכריחם לשתות, לכן צריך לפעול בצורה יצירתית יותר להשלמת מטרה זו.
הנה מספר טיפים בנוגע לטיפול בחיות מחמד שלא ממש משתפות פעולה בשתיית מים:

  • התניה חיובית – זו שיטה שנוהגים לעשות בה שימוש בעת אילוף של חיות רבות, באופן עקבי תגמלו את חיית המחמד בכל פעם שהיא שותה מים מהקערה שלה. פשוט קנו ממתקים המתאימים לסוג חיית המחמד ולימדו אותה כי פעולת השתייה היא חיובית על ידי "פינוק" בכל פעם שהיא שותה (כמובן, לאחר תקופה אפשר להפסיק לתת את הממתק).
  • מים זורמים – זו גם שיטה שיכולה לעבוד במקרים רבים בהם חיות מחמד לא רוצות לשתות, פשוט חפשו אחר כלי שעובד בשיטה של מזרקה אשר מייצר זרימה קבועה של מים אל הכלי.
  • להחליף מים מידי יום – זה קו המנחה הראשון בהקשר להשקיה של חיות מחמד בלי קשר לרצון ולכמות שהם שותים. דאגו שתמיד יהיו מים נקיים לחיית המחמד שלכם, חשוב לייצר הרגל יומי בו תחליפו את המים לחדשים ונקיים (גם במידה וקערת המים מלאה לגמרי).
  • להחליף קערה – לפעמים בעיית שתייה בכלל קשורה לקערה ממנה חיית המחמד שותה. במקרים בהם הקערה גדולה מידי, עמוקה מידי או לא נוחה מכל סיבה אחרת לחיית המחמד פעולת השתייה נהפכת לדבר לא נוח עבורה. נסו לקנות קערה בגודל אחר או כזו שעשויה מחומר שונה מהקערה הנוכחית.

 

טיפים נוספים לחיית מחמד בריאה יותר…

הדבר הבסיסי ביותר שקשור לבריאות זה תזונה טובה ומאוזנת. תזונה בריאה לחיית מחמד מתחילה בבחירה של אוכל מתאים ואיכותי המכיל את הויטמינים שחיית המחמד שלכם צריכה בהתאם לסוג, לגודל ולאלמנטים נוספים. תזונה מאוזנת יכולה להשפיע על התפקוד הכללי, על הפרווה, על מערכת העיכול ועוד…

מלבד תזונה חשוב להעניק לחיית המחמד שלכם טיפול רפואי הולם. הכוונה לטיפולים מונעים בזמן שמטרתם להגן על החיה בפני מחלות שכיחות וכן טיפול וטרינרי במידה ויש בעיה רפואית לא מתוכננת שדורשת טיפול.

 

שתפו אחרים

נוספים שיכולים לעניין

מעדיפים שנחזור אליכם? 

השאירו פרטים ותיענו בהקדם. 

דילוג לתוכן