הדברת מזיקים בבית בסביבת בעלי חיים

על הדברת מזיקים…

מזיקים הם קבוצה גדולה מאוד בה נכללים תיקנים, פרעושים, קרציות, נמלים ועוד. סוגי התיקנים המוכרים לכמעט כל דיירי בית בישראל הם התיקנים האמריקאיים אשרמגיעים אל ביתנו בתעופה, התיקנים הגרמניים בעלי הצבע החום אשר מצליחים לשרוד בבתיםלאורך כל ימות השנה, התיקנים המזרחיים הכהים אשר מופיעים בסביבה של פחי הזבלבעונות החמות והתיקנים שהסימן המזהה שלהם הוא הפס החום שלהם, אלו חיים רק בבתים.

הדברה מקצועית – חובה

נכון להיום יש מגוון פתרונות של תרסיסים שונים שמטרתן מיגור מזיקים.הבעיה היא שכאן מדובר על פתרון זמני אשר אינו אפקטיבי על הזנים הקיימים בכל ביתולכן פעמים רבות אנשים מוצאים את עצמם סובלים מריחו של חומר הריסוס ועדייןמתמודדים עם הופעתם של המזיקים. לכן, ההמלצה היא לנקוט בפתרון היעיל והיסודי ביותר, הדברת מזיקים מקצועית. כאן המדביר יגיע,יעבור על כל הבית, יזהה את סוג התיקנים, יגדיר איזה ריסוס מתאים ביותר וזאת בהתאםלמקום בו תתבצע ההדברה (מוסד רפואי, בית עם ילדים וחיות מחמד וכולי) ויתחיל בפעולתהריסוס.

הדברת תיקנים- הכנהמקדימה

הדברת תיקנים מחייבת הכנה מקדימה של הבית וזאת על מנת שההדברה תהיה אפקטיבית יותר.

הפעולות אותן מומלץ לעשות הן:

  • איטום פתחים- ההמלצה היא לאטום את כל הפתחים אליהם התיקנים יכולים לברוח. איטום זה יהפוך את ההדברה לאפקטיבית יותר, שכן לא יהיה מצב בו יתגלה כי חלק מהתיקנים התחבאו במקומות אליהם לא ניתן היה להגיע ועל כן הם שרדו והתרבו.
  • מטבח- יש לאטום את כל המזונות. חשוב לקחת בחשבון כי הדברה מקצועית של מזיקים תכלול גם הדברה בתוך ארונות המטבח וארונות הבגדים בחדרים השונים ולכן חשוב מאוד לוודא כי חומרי הריסוס לא יגיעו למזונות ולבגדים שלכם ושל הילדים.
  • הכנה למדביר- חשוב לעדכן את המדביר אם יש ילדים קטנים בבית וכן אם יש חיות מחמד. חלק מהלקוחות אשר מזמינים מדבירים מבקשים לא להדביר בחדרי הילדים הקטנים וזאת על מנת שלא יהיה מצב בו הילדים יפתחו רגישות בגלל חומרי ההדברה. חשוב לדעת כי כיום יש חומרי הדברה ירוקה שרמת הרעילות שלהם נמוכה מאוד וניתן לבקש מהמדביר המוסמך להשתמש בחומרים אלו.
  • פינוי הבית- בעבר, דיירים נאלצו להתפנות מהבית לפחות לשמונה שעות לאחר שההדברה הסתיימה, כיום יש מודעות לבריאות ורוב החומרים בהם משתמשים לשם הדברת מזיקים וסוגים שונים של הדברות אינו רעיל כבעבר. למרות כל זאת, תמיד מומלץ לא להיות בבית בעת ההדברה ואם יש ילדים קטנים לחזור לבית לאחר שעה שעתיים מרגע סיום ההדברה.

שתפו אחרים

נוספים שיכולים לעניין

מעדיפים שנחזור אליכם? 

השאירו פרטים ותיענו בהקדם. 

דילוג לתוכן